torsdag 19 mars 2009

Tråkbollen

Visst är det skönt när folk tar ett steg framåt. Som Salem "PK" Al Fakir till exempel. Han "har blivit äldre och är mycket lugnare" och dessutom fäller han eftertänksamma kommentarer så som "nu tänker och tycker jag annorlunda om en massa saker". Enligt uppgifter tittar han samtidigt ut genom fönstret.

För att vidare få lite PK-poäng har han köpt en gammal rostig båt som han pysslar om. Den är "bra avkoppling" och när han står på den kan han "inte göra annat än att koppla av". Han berättar också lite om sin ångest (över att han är så lik Laleh?) och råkar nämna sina grammisar.

Höjden når han efter kommentaren "egentligen tänker jag att jag inte ska tänka alls. Jag vill inte att det ska bli för krystat eller utstuderat. Jag strävar hela tiden efter en lekfull nyans, någonting kärnfullt." När PK-faktorn blir så hög att man spontanspyr. Han har iallafall rakat av sig sitt hemska hår. Han ser inte längre ut som Albert Hammond Jrs utvecklingsstörda kusin. Ett plus. För Albert.

Sen ska han vara lite cool på slutet. Han klämmer till med "om jag inte skrev musik skulle jag vilja vara taxichaufför. Jag älskar att köra bil." Det är fint.

(Ja, jag klipper och klistrar i DN-artiklar på jobbet, ok?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar