torsdag 26 mars 2009

Chocktrumf

Idag blev jag tvungen att ringa vaktmästaren och fråga vad man gör när man inte kan använda sin dusch eller sitt handfat. Vaktmästare gillar jag inte att ringa, dom vet alltid mer om manliga grejer än vad jag vet. Det är lite som att behöva fråga efter hjälp på ett byggvaruhus (=trauma).

Jag har byggt upp en ny strategi:

V: "HEJ det är vaktmästaren här!"
Simon: "TJA! Eh, jo! Det är nått skit i ventilagehindret, massa ludd i förgreningsslaget."
V: "Va?"
Simon: "Dags att hala rotorslottern, ingen man levande ur slagkröken!"
V: "Alltså-"
Simon: "Lyssnar du eller? Fyramillimeters ska det vara, varken mer eller mindre."
Simon: "Fyfan, amatörer. Ska det vara inne eller ute? Lack?"
V: "Jag tror du kommit fe-"
Simon: "Vinkelputsen måste fram, det är dags att lagas här!"
V: "KLICK"

(Jag tror jag vann)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar