onsdag 11 mars 2009

Outsourcing

Det är dags att haka på trenden. Det visar sig att det inte är hållbart att driva en blogg som jag lever på medan jag bor och verkar i Sverige. De tusen inlägg om dagen som krävs för att hålla mig flytande (dvs. jag har 1,5 minut på mig per inlägg) går inte att producera så här, helt enkelt.

Min första plan var att upprätta en ekonomisk frizon. Jag kontaktade Johan Stael von Holstein. Han tyckte att det var en helfestlig idé, så han slet sig ifrån att köra sportbil och spruta champagne på förbipasserande för en stund och skeppade över en containerlast illegala invandrare åt mig.

Sen pysslade vi ihop ett snyggt tält på en okänd ort (Hisingen) och skred till verket. Tyvärr stämde inte personkemin så bra oss emellan. Johan gillar att vara på Stureplan och skattefuska och jag gillar att spela tevespel. Det klickade inte alls so to speak. För att göra en lång historia kort. Han tog pakistanierna och började tillverka Jack Vegas-automater och jag var än en gång utan lösning på mina ekonomiska problem.

Vidare till plan två. Jag har nu etablerat en fin kontakt i Asien och i skrivande stund förbereds en mindre lagerlokal för att transformeras till en gigantisk Dö på fläcken!-producerade superblogg. Från och med måndag så tar de helt över och jag kommer kunna luta mig tillbaks med mina miljardtillgångar.

1 kommentar:

  1. VISSTE ATT DU EGENTLIGEN ÄLSKAR HISINGEN!!!!!!!!!!11

    SvaraRadera