torsdag 12 mars 2009

Dagens konspirationsteori

Idag tänker jag berätta min teori om "Ett klick för skogen" (ja, jag försöker hänga på bloggfrossa och verka tuff). Iallafall. Är det inte lustigt att man måste samla ihop just 7,5 miljoner för att någon kille inte ska avverka en skog?

Kan det inte vara så att den här ohyggligt onda killen som bara vill mörda skogen är ondare än det verkar? Jag menar, hallå, han vill redan förstöra 82 hektar skog (dvs en miljard träd) där det bor över 52 fågelarter! Har hans ondska verkligen nått sin gräns där? Att han bara sitter med sin kidnappade skog och klappar sig på magen och skrattar superskurksskratt. Knappast.

Den här killen (låt oss kalla honom "Johan" (det ryktas nämligen att det är en tidigare nämnd superentrepenör som köpt upp skogen (dock kan jag ej gå in mer på detta på grund av diverse problem med stämningsansökningar som "dykt upp" senaste dagarna) för sina surt förvärvade skattefuskpengar)) sitter alltså med sjukt mycket jättegammal och fin skog. Han tänker okynneshugga den. Ajaj.

Vad skulle göra det hela ondare? Jo, kanske att starta en hemsida. Där man låtsas rädda skogen. Där man tjänar sjuka reklampengar på att en massa superengagerade sextonåriga tjejer klickar femtusen klick om dagen bara för att rädda kottarna. Sen ser man till att pengarna inte riiiiktigt blir 7,5 mille. Sen sitter man där med sina nästan 7,5 miljoner och en hel skog. Och bara skrattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar