torsdag 19 mars 2009

Förvirringen

Jag har lite smått börjat vänja mig vid min nya miljö. Det är dock lite svårt då den verkar satt i ständig förändring. Lars tittar in ibland och skriker osammanhängande saker om möten och att han tappar bort saker. Mest traumatiskt var det för en halvtimme sedan. Jag var på väg till kaffeautomaten, Comhem får mig att glömma mina kaffelöften.

Lars: "Simon! Där! Bra, kom!"
Lars: "Vi kan inte bara stå här, viktiga grejer!"
Jag: "Jaså, alltså, jag tänkte dricka ka-"
Lars: "Nejnejnejnej! Kaffe? Jatack, men..."
Lars: "Internet! Så var det! Vi har tappat nyckeln!"
Jag: "Nyckeln?"
Lars: "Till Internet!"
Jag: "Okej?"
Lars: "Den är borta alltså. Finns inte. Så ingen har Internet nu."
Jag: "Du menar att det inte fi-"
Lars: "Inga! Ingen enda! Inte någon har Internet nu."
Lars: "Det är inlåst."
Lars: "Det är katastrof. Hade du kaffe sa du?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar